fredag 23 maj 2008

Kenwood KM636

Kenwood KM636, min älskling

Det här underverket har underlättat mitt tårtbak så otroligt att det inte finns ord för det. Även om jag hade ord skulle ni inte höra dem när den här maskinen sätter igång. Säga vad man vill om den men lågljudd är den då inte. Volymen kompenseras dock av den stora bunken plus att den är så stark. Den skulle kunna blanda om en hel elefant om jag skulle vilja det.

Istället för att stå och vispa en Chocolat Marshmallow Icing eller Swiss Meringue Buttercream, kall med en elvisp i 30 minuter så kör jag bara igång min supermaskin och vips har jag händerna fria att göra annat. Ja ja, jag vet. Det finns elvispar på stativ men de är ju inte lika starka som sådana här maskiner. Jag har redan bränt upp en elvisp pga tunga degar/smetar och det vore bra om vår andra elvisp kunde få finnas i livet ett tag till.

Bunke: 6,7 liter
Effekt: 900 W
Ballonvisp
K-spade
Degkrok
Mixer (tillbehör): 1,2 liter
Köttkvarn (tillbehör)

Har just köpt till en extrabunke för 495 kronor på http://www.tretti.se/ Det är otroligt billigt måste jag säga, speciellt då det är fri frakt. Den nya har handtag så jag tror nog att bunken som följde med maskinen får bli extrabunken hädanefter.

Inga kommentarer: